Display.

Display -mainonta on bannerimainontaa,
jossa voidaan käyttää tekstin lisäksi kuvia ja videoita.

Creative Gorilla Display-mainonta

Mitä on display -mainonta?

 

Display -mainonta on yksi vanhimmista ja tunnetuimmista digimarkkinoinnin muodoista.
Display -mainokset eli näyttömainokset ovat verkkosivuilla näkyviä mainoksia, ikään kuin digitaalisia lehtimainoksia. Ne voidaan sijoittaa vaikkapa ennalta määriteltyä aihepiiriä käsitteleville verkkosivuille tai niitä voidaan kohdistaa valitun kohderyhmän mukaisesti. Parhaisiin tuloksiin päästään, kun kohdistuksia on monia päällekkäin, jolloin mainosta näyttävän sivun on täytettävä kaikki kohdistusvaatimukset.

Monesti digimarkkinoinnissa keskitytään vain hakusanamarkkinointiin, ja se onkin hyvä työkalu, kun halutaan tavoittaa tiettyjä tuotteita tai palveluita etsivät käyttäjät.
Välillä on kuitenkin hyvinkin perusteltua käyttää display -mainontaa. Jos esimerkiksi mainostat täysin uutta tuotetta tai palvelua, tai jotakin niin erikoista, etteivät käyttäjät osaa sitä hakusanoilla hakea.
Display -mainonta sopii hienosti myös brändin tunnettuvuuden kasvattamiseen.

 

Miksi minun pitäisi käyttää display -mainontaa?

 

Display -mainonnassa on hyvinkin paljon samoja piirteitä ja hyviä puolia kuin hakusanamainonnassa.
Molemmissa mainosmuodoissa maksat vain kävijöistä, jotka ovat kiinnostuneita sivustasi, eli klikkaavat mainosta. Itse mainonnan näyttäminen ei siis maksa mitään, joten et maksa turhasta.

Myös display -mainonta on tarkasti kohdennettavaa, erittäin kustannustehokasta ja mitattavaa mainontaa. Kuitenkin hakusanamainontaan verrattuna se kerää suuremmilla näyttömäärillä vähemmän klikkauksia, joten keskenään verrannollisia nämä mainosmuodot eivät ole.

 

Retargetointi eli jälkimarkkinointi.

 

Display -mainonnassa käytettävät mainokset voidaan kohdentaa myös retargetoinnin eli uudelleenmarkkinoinnin avulla. Tämä tarkoittaa, että mainos näkyy vain sellaisille käyttäjille, jotka ovat jo vierailleet sivuillasi.
Mainosmuotona retargetointi on hyvin tehokas.

Tiesitkö, että:

 

  • 74,2% näkee mielummin paikallisten yritysten mainoksia
  • 35% display -mainoksen nähneistä etsii yritystä myöhemmin
  • 119% kasvu myynnissä niiden käyttäjien kesken, joille on näytetty sekä display- että hakusanamainontaa
  • Jätä soittopyyntö!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Copyright © 2017 · | Creative Gorilla Oy