Creative Gorilla Logo

Web-analytiikka

Analytiikka vastaa moniin kysymyksiin. Ilman analytiikkaa on vaikeaa tai jopa mahdotonta tietää, kuinka paljon digimarkkinoinnista todellisuudessa on yritykselle hyötyä tai miten sosiaalisen median kautta saatua tietoa voisi hyödyntää kaikkein parhaiten.

Ilmainen konsultointi

Miksi minun pitäisi käyttää verkkoanalytiikkaa?

Analytiikan avulla selviää myös, mitä kävijät verkkosivullasi tekevät ja miten voisit saada heidät siellä tekemään haluamiasi asioita.
Monilla yrityksillä on sivuillaan ongelmakohtia, jotka pystytään selvittämään analytiikan avulla. Pienet tekniset muutokset saavat usein aikaan paremman näkyvyyden hakukoneiden luonnollisissa hauissa, jolloin sivuston kävijämäärät kasvavat ja saat lisää ilmaista liikennettä.

 

Pelkkä analytiikan tilaaminen ja toimitetun raportin vilkaiseminen ei tee vielä ketään onnelliseksi. Analytiikassa pitää ymmärtää, mitä mitataan ja miksi.


Jotta pystyisit toimimaan verkossa tehokkaasti, tarvitset kattavaa ymmärrystä markkinoinnin ja palvelusi toimivuudesta. Web-analytiikan avulla pystymme tehostamaan liiketoimintaasi purkamalla analytiikan tiedot ymmärrettävään muotoon.

Digitaalisen markkinoinnin

palvelumme


Digimarkkinointi

Markkinointiprosessin kehitys

1. Nykytilan havannointi ja tahtotilan määritys


Jotta pysyvä muutos voi tapahtua, on ensin selvitettävä missä mennään nyt ja mikä on haluttu tahtotila. Puhumme myös ongelmanmääritys vaiheesta, jossa on tarkoitus pureutua ongelmaan, ei ratkaisuihin. Juttelemme siis kanssasi yrityksen nykytilasta ja kipupisteistä.



2. Strategia ja KPI


Stategiavaiheessa paneudumme tarkemmin siihen miten, eli mitä asioita tulisi muuttaa, jotta haluttuun tahtotilaan päästään. Yhdessä luomme markkinointiin ja myyntiin selkeän strategian ja mittarit. Strategia sisältää yleensä isot suuntaviivat mitä muutos vaatii, jotta se toteutuisi (MWB).



3. Toimenpiteet


Kun strategia on valmis ja tiedämme miten mittaamme onnistumista, on aika aloittaa sisäinen ja ulkoinen viestintä muutoksesta. Konkreettisina toimina ovat esimerkiksi yritysvideot, mainosvideot, digitaalinen markkinointi, sisällöntuotanto sekä erilaiset kampanjat.


4. Tulosten mittaaminen


Jotta tiedämme olemmeko kulkemassa matkaa oikeaan suuntaan, mittaamme tuloksia ja strategian toteutumista koko matkan ajan. Muodostamme mittarit miettimällä, mitkä sisäiseen laskennan kohdat vaativat huomiota ja muutamme kohdat KPI -mittareiksi.

Referenssit

Olemme auttaneet lukuisia yhtiöitä markkinointiprosessin kehityksessä. Yksikään yritys ei ole samanlainen eikä kaikki ongelmat ratkaistavissa samalla kaavalla. Kokemuksesta on kuitenkin hyötyä.

Tutustu referensseihin
  • Lainaus

    Creative Gorillalla on kokonaisvaltainen kyky kehittää myyntiä ja markkinointia."

    - Hanna Viinikainen / Hoviportaat
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo

Olemme vuosien aikana saaneet palvella satoja asiakkaita. Tässä pieni ja suppea läpileikkaus.

Share by: