Se että digimarkkinointi ei toimi ei tarkoita sitä, että asiat olisi välttämättä tehty huonosti. Syy voi olla monessa kohtaa, siksi onkin tärkeä aloittaa projektit nykytilanteen havainnoinnilla ja ongelman määrittelyllä.
Markkinointiin ei ole olemassa hokkuspokkus temppuja vaan kaikki hyvä vie aikansa.
Meidän mielestä markkinoinnin tarkoitus on parantaa asiakaskokemusta ja tukea myyntiä viestimään palveluiden hyödyistä. Kun tähän yhdistetään lisäksi potentiaalisten asiakkaiden löytäminen myynnille on suurin osa PK-yhtiön markkinointitarpeista täytetty. Harva PK-yhtiö saa arvoa erilaisten markkinoinnin pikseleiden ja muiden markkinointikoneistojen ylimalkaisesta virittelystä.
Markkinoinnissa ei tietenkään voi unohtaa tunnettavuuden luomista kohderyhmässä, mutta harvalla yhtiöllä on mahdollisuus tehdä suuria ponnistuksia tunnettavuuden lisäämiseksi, vaan tunnettuus kasvaa myyntiviestinnän seurauksena. Kun tietty koko markkinoinnin budjetissa on saavutettu on aika aloittaa tunnettavuuden rakentaminen erikseen.
Me uskomme, että oikeanlaisella strategialla saamme markkinointiin pysyvän muutoksen, jonka seurauksena myynnin tulisi kasvaa tai esimerkiksi rekrytoinnin helpottua.
Jotta pysyvä muutos voi tapahtua, on ensin selvitettävä missä mennään nyt ja mikä on haluttu tahtotila. Puhumme myös ongelmanmääritys vaiheesta, jossa on tarkoitus pureutua ongelmaan, ei ratkaisuihin. Juttelemme siis kanssasi yrityksen nykytilasta ja kipupisteistä.
Stategiavaiheessa paneudumme tarkemmin siihen miten, eli mitä asioita tulisi muuttaa, jotta haluttuun tahtotilaan päästään. Yhdessä luomme markkinointiin ja myyntiin selkeän strategian ja mittarit. Strategia sisältää yleensä isot suuntaviivat mitä muutos vaatii, jotta se toteutuisi (MWB).
Kun strategia on valmis ja tiedämme miten mittaamme onnistumista, on aika aloittaa sisäinen ja ulkoinen viestintä muutoksesta. Konkreettisina toimina ovat esimerkiksi
yritysvideot,
mainosvideot,
digitaalinen markkinointi,
sisällöntuotanto sekä erilaiset kampanjat.
Jotta tiedämme, olemmeko kulkemassa matkaa oikeaan suuntaan,
mittaamme tuloksia
ja strategian toteutumista koko matkan ajan. Muodostamme mittarit miettimällä, mitkä sisäisen laskennan kohdat vaativat huomiota ja muutamme kohdat KPI -mittareiksi.
Olemme auttaneet lukuisia yhtiöitä markkinoinnin ja myynnin prosessien kehittämisessä. Yksikään yritys ei ole samanlainen eikä kaikkien ongelmat ratkaistavissa samalla kaavalla. Kokemuksesta on kuitenkin hyötyä.
Olemme vuosien aikana saaneet palvella satoja asiakkaita. Tässä pieni ja suppea läpileikkaus.
Kiitos yhteydenotosta.
Olemme yhteydessä mahdollisimman pian.
Huppista sattui pieni käpy.
Kokeile myöhemmin uudelleen.
Askonkatu 13, 15100 Lahti
Verkkolaskutusosoite:
Verkkolaskutusosoite ja OVT-tunnus: 003724942836
Operaattori: Apix Messaging Oy
Operaattorin tunnus:
003723327487