Olemme auttaneet lukuisia yhtiöitä markkinoinnin ja myynnin prosessien kehittämisessä. Yksikään yritys ei ole samanlainen eikä kaikki ongelmat ratkaistavissa samalla kaavalla. Kokemuksesta on kuitenkin hyötyä.
Tässä alla suppea otos töistämme.
Haltija on apuvälineliiketoiminnassa merkittävä tekijä ja näin ollen myös heidän tuotevalikoimansa on laaja.
Apuvälineissä on paljon toimintoja ja muita huomioon otettavia ominaisuuksia ja sen vuoksi ne eivät ole helpoimmin lähestyttäviä tuotteita.
Mielikuva apuvälineistä on monesti aika kylmä ja tunteeton. Myös syyt niiden käyttöön saattavat pelottaa, esimerkiksi vammautuminen.
Lähdimme miettimään sisältöä helposti lähestyttävästä ja ihmisläheisestä näkökulmasta. Videotuotanto rakennettiin niin, että asiakas sitoutui aina vuodeksi kerrallaan tuottamaan sisältöä heidän tärkeisiin liiketoimintasegmentteihin.
Samalla loimme prosessin ketterälle videotuotannolle. Tähän sisältyi aina yksi alustava palaveri Haltijan kanssa sekä esitietolomakkeen täyttö, sillä jokainen video käsitteli eri aihetta tai tuotetta ja näin ollen jokaisen videon kohdalla oli paljon muuttuvia tekijöitä.
Tuotteet muuttuivat tarinoiksi ja niistä tuli inhimillisiä ja arkisia apuvälineitä, joille käyttäjät antoivat kasvot. Vastaanotto asiakaskunnassa oli todella positiivinen ja mainonnassa konversiot nousivat.
Yrityksen markkinointi oli aiemmin perustunut erilaisiin markkinointitapahtumiin tai messuihin. Koronan myötä tapahtumat loppuivat yhtäkkiä ja uusien asiakkaiden hankinta piti miettiä kokonaan uudelleen. Tietoisuus yrityksestä oli täysin messujen ja vanhojen asiakkaiden varassa.
Aloitimme rakentamalla analytiikan mittaamaan oikeita asioita myynnissä ja markkinoinnissa.
Rakensimme markkinoinnin automaation sekä tuotimme sisältöä: valokuvia, mainosvideoita, asiakaskokemusvideoita ja erilaisia esitteitä sekä teimme julkaisuja tukemaan markkinointia. Aloitimme systemaattisen hakusanamainonnan sekä somemarkkinoinnin.
Yrityksen liiketoiminnan kasvu saatiin säilymään ennallaan koronan aiheuttamasta pysähdyksestä huolimatta. Digitaaliseen maailmaan siirtymisen ansiosta tarjouspyyntöjä alkoi tulla uusista kanavista ja ne lisääntyivät vuositasolla 30% verrattuna vanhaan toimintatapaan.
”Sisäinen viestintä on alue, jolla me haluamme – ja myös tiedämme, että voimme - vaikuttaa ja vahvistaa henkilöstön motivaatiota ja sitoutumista.” Näin luonnehtii Juha P Kinnunen, jonka vastuulla on Valmet-konsernin sisäinen viestintä. Kohderyhmänä runsaat 13.000 henkilöä yli 30 maassa.
Valmetlaisten pitää tietää mitä yhtiössä tapahtuu ja mihin se tavoittelee, sekä luoda sen mukainen tunne, että jokaisella on mahdollisuus tietää mitä omassa työpaikassa tapahtuu.
Sisäinen viestintä perustuu vahvasti uskottavuuteen. Kohderyhmällä on runsaasti taustatietoa, jota vastaan uskottavuutta peilataan. Uskottavuutta ei luoda studiotyylisellä puunauksella ja ammattinäyttelijöillä. ” Emme halua tippaakaan fuulata meille äärimmäisen tärkeää ryhmää, omaa henkilöstöä. Aitoutta ei voi korvata millään”, Kinnunen sanoo. Juha P Kinnusen mukaan uskottavuus on äärimmäisen tärkeää. Siksi viestintämateriaalin ja kanssakäymisen on hyvä olla mahdollisimman mutkatonta, jopa dokumentaarista tyyliltään. Materiaalin tuotannoissa tässä ja nyt, nopeasti ja kuitenkin laadukkaasti on osoittautunut Creative Gorillan yhdeksi vahvuudeksi.
Tuotetuilla videoilla maalataan suuri kuva siitä mitä ollaan saatu aikaan yhdessä sekä piirretään kuvaa tulevasta. Muutaman minuutin videoilla on pystytty luomaan innostava tunnelma ja ilmapiiri, ennen kuin ryhdytään syventämään tiedollista sisältöä faktoilla.
Olemme vuosien aikana saaneet palvella satoja asiakkaita. Tässä pieni ja suppea läpileikkaus.
Kiitos yhteydenotosta.
Olemme yhteydessä mahdollisimman pian.
Huppista sattui pieni käpy.
Kokeile myöhemmin uudelleen.
Askonkatu 13, 15100 Lahti
Verkkolaskutusosoite:
Verkkolaskutusosoite ja OVT-tunnus: 003724942836
Operaattori: Apix Messaging Oy
Operaattorin tunnus:
003723327487