Kun olet kaikille kaikkea, et ole mitään kellekään.
On tärkeää ymmärtää, millainen kulttuuri yrityksessä on ja millaiset ihmiset sopivat mukaan tähän kulttuuriin.
Työnantajamielikuvaa voi kehittää systemaattisesti.
Usein yritysten haasteena on liian sliipattu tarina, joka ei vakuuta ketään.
Mieti kenelle teet materiaalia, työnhakijalle vai viestintäjohtajalle.
Usein käy niin, että kukaan ei usko materiaaliin millään asteella, sillä ydintarinan puute on yrityksissä hyvin yleistä.
Ihminen haluaa kuulla ja samaistua omien arvojensa mukaiseen toimintaan. Osaaja haluaisi varmasti tietää, millainen esimies hänellä tulisi olemaan sekä millainen yrityskulttuuri on tarjolla.
Ole rehellinen, sillä väärä rekrytointi on aina todella kallista.
Rekrytointi ei ole pikapyrähdys, vaan se on jatkuvaa yrityksen kulttuurin levittämistä valittuihin kohderyhmiin.
Jos teet rekryviestintää vasta kun tarvitset työtekijän, olet jo myöhässä.
Kun olet kaikille kaikkea, et ole kellekään mitään. On tärkeää ymmärtää, millainen kulttuuri yrityksessä on ja millaiset ihmiset sopivat mukaan tähän kulttuuriin.
Jotta pysyvä muutos voi tapahtua, on ensin selvitettävä missä mennään nyt ja mikä on haluttu tahtotila. Puhumme myös ongelmanmääritys vaiheesta, jossa on tarkoitus pureutua ongelmaan ei ratkaisuihin. Juttelemme siis kanssasi yrityksen nykytilasta ja kipupisteistä.
Stategiavaiheessa paneudumme tarkemmin siihen miten, eli mitä asioita tulisi muuttaa, jotta haluttuun tahtotilaan päästään. Yhdessä luomme markkinointiin ja myyntiin selkeän strategian ja mittarit. Strategia sisältää yleensä isot suuntaviivat mitä muutos vaatii, jotta se toteutuisi (MWB).
Kun strategia on valmis ja tiedämme miten mittaamme onnistumista, on aika aloittaa sisäinen ja ulkoinen viestintä muutoksesta. Konkreettisina toimina ovat esimerkiksi
yritysvideot,
mainosvideot,
digitaalinen markkinointi,
sisällöntuotanto sekä erilaiset kampanjat.
Jotta tiedämme, olemmeko kulkemassa matkaa oikeaan suuntaan,
mittaamme tuloksia
ja strategian toteutumista koko matkan ajan. Muodostamme mittarit miettimällä, mitkä sisäisen laskennan kohdat vaativat huomiota ja muutamme kohdat KPI -mittareiksi.
Olemme auttaneet lukuisia yhtiöitä viestimään omasta ainutlaatuisesta olemuksesta. Yksikään yritys ei ole samanlainen eikä kaikki ongelmat ratkaistavissa samalla kaavalla. Kokemuksesta on kuitenkin hyötyä.
Olemme vuosien aikana saaneet palvella satoja asiakkaita. Tässä pieni ja suppea läpileikkaus.
Kiitos yhteydenotosta.
Olemme yhteydessä mahdollisimman pian.
Huppista sattui pieni käpy.
Kokeile myöhemmin uudelleen.
Askonkatu 13, 15100 Lahti
Verkkolaskutusosoite:
Verkkolaskutusosoite ja OVT-tunnus: 003724942836
Operaattori: Apix Messaging Oy
Operaattorin tunnus:
003723327487