Creative Gorilla Logo

Konsultointi

Välillä on hyvä pysähtyä ja miettiä missä ollaan ja minne ollaan menossa. Emme heiluttele vain käsiämme, vaan kun heiluttelu loppuu laitamme samat kädet syvälle multaan.


Autamme asiakkaitamme konsultoimalla myyntiä, markkinointia ja rekrytointia muodostamalla selkeitä prosesseja ja strategioita.

Ilmainen konsultointi

Se että tekee oikeita asioita ja tekee niitä vielä oikein

Törmäämme usein siihen, että yrityksessä kaikki muu on kunnossa paitsi myynti ja myyntiviestintä, strategia tai itse prosessi. Tekeminen on näennäistä ja osaamistaso strategian ja myyntiviestinnän edistämiseksi yrityksen sisällä puuttuu. 


Usein rekrytoidaan ”markkinointiosaaja”, jonka kompetenssi ei käytännössä yksinkertaisesti riitä viemään strategista muutosta läpi.

Esimerkiksi myyntiviestinnässä pitää osata myös ihan sitä myyntiä.


Myyntiviestintä on myös monitasoista: teknologia, markkinointi, sisällöntuotanto sekä kaiken tämän yhdistäminen prosessiksi niin, että sitä voidaan mitata ja tehdä päätöksiä sen avulla. 


Konsultointi räätälöidään aina erikseen jokaiselle yritykselle. 

Voimme konsultoida pientä osa-aluetta tai isompia kokonaisuuksia.



Esimerkkejä, millaista myynnin konsultointi
voi meillä olla:

  • Myynnin pelikirjan rakentaminen 
  • Myyntiviestinnän prosessin rakentaminen tukemaan myyntiä 
  • Myyntistrategian toteuttaminen 
  • Myyntiprosessi 
  • Myynnin johtamisen prosessi ja mittarit 
  • Myynnin auditointi 
  • Myynnin johtaminen ostopalveluna
  • Myynnin tuotteistus



Esimerkkejä, millaista markkinoinnin konsultointi
voi meillä olla:


  • Markkinoinnin auditointi
  • Markkinointistrategia
  • Sisältöstrategia
  • Kilpailija-analyysi
  • Avainsanatutkimus
  • Ydinviestit
  • Palvelulupaus
  • Visuaalisen ilmeen tarkistus
  • Markkinoinnin johtaminen ostopalveluna

Konsultointipalvelumme


Pysyvä muutos organisaatioon

1. Nykytilan havainnointi ja tahtotilan määritys


Jotta pysyvä muutos voi tapahtua, on ensin selvitettävä missä mennään nyt ja mikä on haluttu tahtotila. Puhumme myös ongelmanmääritys vaiheesta, jossa on tarkoitus pureutua ongelmaan, ei ratkaisuihin. Juttelemme siis kanssasi yrityksen nykytilasta ja kipupisteistä.



2. Strategia ja KPI


Stategiavaiheessa paneudumme tarkemmin siihen miten, eli mitä asioita tulisi muuttaa, jotta haluttuun tahtotilaan päästään. Yhdessä luomme markkinointiin ja myyntiin selkeän strategian ja mittarit. Strategia sisältää yleensä isot suuntaviivat mitä muutos vaatii, jotta se toteutuisi (MWB).



3. Toimenpiteet


Kun strategia on valmis ja tiedämme miten mittaamme onnistumista, on aika aloittaa sisäinen ja ulkoinen viestintä muutoksesta. Konkreettisina toimina ovat esimerkiksi yritysvideot, mainosvideot, digitaalinen markkinointi, sisällöntuotanto sekä erilaiset kampanjat.


4. Tulosten mittaaminen


Jotta tiedämme olemmeko kulkemassa matkaa oikeaan suuntaan, mittaamme tuloksia ja strategian toteutumista koko matkan ajan. Muodostamme mittarit miettimällä, mitkä sisäiseen laskennan kohdat vaativat huomiota ja muutamme kohdat KPI -mittareiksi.

Referenssit

Olemme auttaneet lukuisia yhtiöitä markkinointi, myynti ja rekrytointi -prosessien kehityksessä. Yksikään yritys ei ole samanlainen eikä kaikki ongelmat ratkaistavissa samalla kaavalla. Kokemuksesta on kuitenkin hyötyä.

Tutustu referensseihin
  • Lainaus

    Creative Gorillalla on kokonaisvaltainen kyky kehittää myyntiä ja markkinointia."

    - Hanna Viinikainen / Hoviportaat
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo

Olemme vuosien aikana saaneet palvella satoja asiakkaita. Tässä pieni ja suppea läpileikkaus.

Share by: