Creative Gorilla Logo

Myynti ei kulje?

Myynnin rooli tiedonantajana tuotteista/palveluista on vähentynyt oleellisesti. Asiakkaat tuntevat tuotteesi/palvelusi jo ennen myyjän kohtaamista. Mikä on myynnin rooli nykypäivänä?


Jos kaipaat vastauksia ja apua niin varaa ilmainen konsultointi ja keskustellaan lisää!

Ilmainen konsultointi

Myynti on muuttunut, vai onko?

  • Myynnin rooli tietoa tuottavana kanavana on vähentynyt oleellisesti.
  • Myyjä ei välttämättä pääse vaikuttamaan asiakkaan päätöksentekoprosessiin sen alussa.
  • Jos tietosi on sama mitä verkossa jo löytyy, kilpailet vain pelkällä hinnalla.



Miten toimia:


  • Myynti jalkauttaa yrityksen strategian ja markkinoinnin
  • Myynnin tehtävä on luoda merkityksellisiä asiakaskohtaamisia
  • Myyntiviestintä pitää automatisoida mahdollisimman pitkälle



Creative Gorillan tehtävä:


Autamme yrityksiä ymmärtämään, mitkä myyntiviestinnän osa-alueet vaikuttavat positiivisesti yrityksen myyntiin.


  • Creative Gorilla auttaa tunnistamaan muutoksen
  • Creative Gorilla auttaa suunnittelemaan parempaa ja tehokkaampaa myyntiviestintää
  • Creative Gorilla sitoutuu auttamaan asiakasta muutoksen johtamisessa



Miksi näin pitää tehdä?


Koska yritys tarvitsee erottuvan, kiinnostavan ja ymmärrettävän tarinan, jota pitää johtaa ja mitata.


Kirkasta ja tarinallista ydin: Liikeidea, Tavoitepositio, Kilpailuetu, Missio, Visio, Arvot, Strategia


Muotoile:

  • Kenelle - segmentointi
  • Mitä - tuotteistus
  • Miten - markkinointistrategia 
  • Myynnin johto ja työkalut 
  • Myynnin tavoitteet 
  • Myyntimateriaalit ja -kanavat


Kasvun kiihdyttäjät: 1 ja 2 (valitaan aluksi tärkeimmät segmentit)


Varmista oikeat ohjelmistot ja teknologiat: Mitä yrityksellä on olemassa ja mitä yritys tarvitsee.

Näin me uskomme tuovamme muutosta

1. Nykytilan havannointi ja tahtotilan määritys


Jotta pysyvä muutos voi tapahtua, on ensin selvitettävä missä mennään nyt ja mikä on haluttu tahtotila. Puhumme myös ongelmanmääritys vaiheesta, jossa on tarkoitus pureutua ongelmaan, ei ratkaisuihin. Juttelemme siis kanssasi yrityksen nykytilasta ja kipupisteistä.



2. Strategia ja KPI


Stategiavaiheessa paneudumme tarkemmin siihen miten, eli mitä asioita tulisi muuttaa, jotta haluttuun tahtotilaan päästään. Yhdessä luomme markkinointiin ja myyntiin selkeän strategian ja mittarit. Strategia sisältää yleensä isot suuntaviivat mitä muutos vaatii, jotta se toteutuisi (MWB).



3. Toimenpiteet


Kun strategia on valmis ja tiedämme miten mittaamme onnistumista, on aika aloittaa sisäinen ja ulkoinen viestintä muutoksesta. Konkreettisina toimina ovat esimerkiksi yritysvideot, mainosvideot, digitaalinen markkinointi, sisällöntuotanto sekä erilaiset kampanjat.


4. Tulosten mittaaminen


Jotta tiedämme, olemmeko kulkemassa matkaa oikeaan suuntaan, mittaamme tuloksia ja strategian toteutumista koko matkan ajan. Muodostamme mittarit miettimällä, mitkä sisäisen laskennan kohdat vaativat huomiota ja muutamme kohdat KPI -mittareiksi.

Referenssit

Olemme auttaneet lukuisia yhtiöitä markkinoinnin ja myynnin prosessien kehittämisessä. Yksikään yritys ei ole samanlainen eikä kaikkien ongelmat ratkaistavissa samalla kaavalla. Kokemuksesta on kuitenkin hyötyä.

Tutustu referensseihin
  • Lainaus

    Creative Gorillalla on kokonaisvaltainen kyky kehittää myyntiä ja markkinointia."

    - Hanna Viinikainen / Hoviportaat
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo
  • Referenssi logo

Olemme vuosien aikana saaneet palvella satoja asiakkaita. Tässä pieni ja suppea läpileikkaus.

Share by: